Filozofie školy
Motto: „Devět let společné cesty“
Cílem ZŠ Klíček je vytvářet klidné, přátelské a přehledné prostředí, umožňující respektování individuálních možností a potřeb každého žáka od první až do deváté třídy.
Cílem výchovně vzdělávací činnosti a aktivit školy je vychovat zdravě sebevědomého žáka, který dokáže:
- přijímat zodpovědnost za sebe a své chování vůči ostatním
- přijímat ostatní takové, jací jsou, a navzájem si pomáhat
- vyjádřit a zdůvodnit svoje názory – vhodnou formou, s respektem vůči druhému
- rozvíjet své psychické, fyzické i emocionální zdraví
- spoluvytvářet a respektovat pravidla třídy, školy a společnosti
- hledat a objevovat vlastní způsoby řešení
- plánovat a organizovat svou práci a spolupracovat s ostatními
- pracovat s chybou – objevit ji, přijmout a napravit
- smysluplně a užitečně použít získané poznatky a dovednosti
- prezentovat vlastní práci
Výuka probíhá prostřednictvím aktivních, interaktivních a kooperativních vzdělávacích strategií zaměřených na smysluplnost učiva a angažovanost žáků v procesu poznávání.
Mezi takové vzdělávací strategie patří:
- propojování vzdělávacího obsahu různých předmětů umožňující globální vnímání
- kooperativní formy výuky, práce v kolektivu, ve skupinách, v kruhu, tvoření týmů
- uplatňování principů kritického myšlení
- samostatné zkoumání a objevování, práce s chybou, předvídání, porovnávání, stanovování závěrů
- plánování, rozhodování, hodnocení, sebehodnocení
- uplatňování nabytých dovedností a vědomostí v praxi
- očekávání úspěchu, pozitivní motivace žáků, kladení důrazu na proces vyučování, vytváření rozdílných příležitostí a úkolů tak, aby docházelo k pocitu úspěchu jednotlivce a budování zdravého sebevědomí každého žáka.
V multikulturním a inklusivním prostředí školy se žáci učí vlastní sebedůvěře i vzájemné toleranci a respektování.
Klíček je školou rodinného typu, tzn.:
- rodiče podporují filozofii školy
- rodiče aktivně spolupracují se školou při vzdělávacím procesu
- rodiče mají možnost aktivně se zapojit do dění ve škole
- komunikace mezi rodinou a školou probíhá ve vzájemné důvěře